Orkla House Care

FAQ

FAQ for Jordan

Orkla House Care comprises Jordan, Anza, Hamilton, Spekter, SAM and Harris – six leading brands, offering painting tools and accessories to both DIYers and professional painters alike. The Nordic region, Benelux and United Kingdom are the home markets, however the products can be found in a number of other countries as well.

Vår kundservice har öppet måndag – fredag 08:00-16.30 (lunchstängt 12:00-13:00).
Telefon: 010-142 42 42
Fax: 010-142 50 50
Maila order till: kundservice@orklafoods.se

Vår konsument- och storhushållskontakt har öppet måndag – fredag 09:00-12:00.
Telefon: 020-75 00 10
Har du synpunkter eller reklamationer når du oss via detta formulär.

Har du frågor gällande våra Sentomater och utrustning för ketchup, senap, dressing, sylt, kaviar och dryck?

vår sida för vanliga frågor gällande utrustning hittar du svar på de vanligaste frågorna. Du hittar fler möjligheter under menyvalet “Kundtjänst”.

Har du fortfarande frågor eller vill diskutera en specifik order så gör du det via e-post utrustning@orklafoods.se eller telefon 020-12 10 80.

Mosmaskinerna hanteras direkt av vår samarbetspartner, så om dina frågor rör dessa kontaktar du dem via e-post info.se@creminternational.com eller telefon 0570-477 00 för att få hjälp.

Vill du kontakta vår växel gör du det enklast via e-post info@orklafoods.se eller telefon 010-142 40 00.

Följ oss gärna i sociala medier och via vårt nyhetsbrev för att hålla dig uppdaterad.

Du hittar oss också på följande sociala medier:

Linkedin: Orkla FoodSolutions Sverige

Instagram: orklafoodsolutionsse

Facebook: Orkla FoodSolutions SE

TikTok: orklafoodsolutions

Youtube: Orkla FoodSolutions Sverige

Ta del av alla större nyheter som vi släpper via vårt pressrum på My Newsdesk.

Är du en byrå som letar efter produktbilder och andra bilder? Dessa hittar du i vår Mediabank. Kontakta oss för att få tillgång dit.

Vi på FoodSolutions tillhör Orkla Foods Sverige och adressen till vårt huvudkontor i Malmö är följande:

Postadress:
Orkla Foods Sverige AB
Box 4249
203 13 Malmö

Besöksadress:
Isbergs gata 9B
211 19 Malmö

Fakturaadress:
Skicka helst digital faktura via e-post till invoice.ofs@orkla.com och ange e-postadressen till din kontaktperson som referens.

Det går även att skicka fakturor via vanlig post till följande adress:
Orkla Foods Sverige AB
Att: Referens/kontakt
Box 4512
SE-203 20 Malmö

FAQ for Anza role

Orkla House Care comprises Jordan, Anza, Hamilton, Spekter, SAM and Harris – six leading brands, offering painting tools and accessories to both DIYers and professional painters alike. The Nordic region, Benelux and United Kingdom are the home markets, however the products can be found in a number of other countries as well.

Vår kundservice har öppet måndag – fredag 08:00-16.30 (lunchstängt 12:00-13:00).
Telefon: 010-142 42 42
Fax: 010-142 50 50
Maila order till: kundservice@orklafoods.se

Vår konsument- och storhushållskontakt har öppet måndag – fredag 09:00-12:00.
Telefon: 020-75 00 10
Har du synpunkter eller reklamationer når du oss via detta formulär.

Har du frågor gällande våra Sentomater och utrustning för ketchup, senap, dressing, sylt, kaviar och dryck?

vår sida för vanliga frågor gällande utrustning hittar du svar på de vanligaste frågorna. Du hittar fler möjligheter under menyvalet “Kundtjänst”.

Har du fortfarande frågor eller vill diskutera en specifik order så gör du det via e-post utrustning@orklafoods.se eller telefon 020-12 10 80.

Mosmaskinerna hanteras direkt av vår samarbetspartner, så om dina frågor rör dessa kontaktar du dem via e-post info.se@creminternational.com eller telefon 0570-477 00 för att få hjälp.

Vill du kontakta vår växel gör du det enklast via e-post info@orklafoods.se eller telefon 010-142 40 00.

Följ oss gärna i sociala medier och via vårt nyhetsbrev för att hålla dig uppdaterad.

Du hittar oss också på följande sociala medier:

Linkedin: Orkla FoodSolutions Sverige

Instagram: orklafoodsolutionsse

Facebook: Orkla FoodSolutions SE

TikTok: orklafoodsolutions

Youtube: Orkla FoodSolutions Sverige

Ta del av alla större nyheter som vi släpper via vårt pressrum på My Newsdesk.

Är du en byrå som letar efter produktbilder och andra bilder? Dessa hittar du i vår Mediabank. Kontakta oss för att få tillgång dit.

Vi på FoodSolutions tillhör Orkla Foods Sverige och adressen till vårt huvudkontor i Malmö är följande:

Postadress:
Orkla Foods Sverige AB
Box 4249
203 13 Malmö

Besöksadress:
Isbergs gata 9B
211 19 Malmö

Fakturaadress:
Skicka helst digital faktura via e-post till invoice.ofs@orkla.com och ange e-postadressen till din kontaktperson som referens.

Det går även att skicka fakturor via vanlig post till följande adress:
Orkla Foods Sverige AB
Att: Referens/kontakt
Box 4512
SE-203 20 Malmö

FAQ for Customer role

Orkla House Care comprises Jordan, Anza, Hamilton, Spekter, SAM and Harris – six leading brands, offering painting tools and accessories to both DIYers and professional painters alike. The Nordic region, Benelux and United Kingdom are the home markets, however the products can be found in a number of other countries as well.

Vår kundservice har öppet måndag – fredag 08:00-16.30 (lunchstängt 12:00-13:00).
Telefon: 010-142 42 42
Fax: 010-142 50 50
Maila order till: kundservice@orklafoods.se

Vår konsument- och storhushållskontakt har öppet måndag – fredag 09:00-12:00.
Telefon: 020-75 00 10
Har du synpunkter eller reklamationer når du oss via detta formulär.

Har du frågor gällande våra Sentomater och utrustning för ketchup, senap, dressing, sylt, kaviar och dryck?

vår sida för vanliga frågor gällande utrustning hittar du svar på de vanligaste frågorna. Du hittar fler möjligheter under menyvalet “Kundtjänst”.

Har du fortfarande frågor eller vill diskutera en specifik order så gör du det via e-post utrustning@orklafoods.se eller telefon 020-12 10 80.

Mosmaskinerna hanteras direkt av vår samarbetspartner, så om dina frågor rör dessa kontaktar du dem via e-post info.se@creminternational.com eller telefon 0570-477 00 för att få hjälp.

Vill du kontakta vår växel gör du det enklast via e-post info@orklafoods.se eller telefon 010-142 40 00.

Följ oss gärna i sociala medier och via vårt nyhetsbrev för att hålla dig uppdaterad.

Du hittar oss också på följande sociala medier:

Linkedin: Orkla FoodSolutions Sverige

Instagram: orklafoodsolutionsse

Facebook: Orkla FoodSolutions SE

TikTok: orklafoodsolutions

Youtube: Orkla FoodSolutions Sverige

Ta del av alla större nyheter som vi släpper via vårt pressrum på My Newsdesk.

Är du en byrå som letar efter produktbilder och andra bilder? Dessa hittar du i vår Mediabank. Kontakta oss för att få tillgång dit.

Vi på FoodSolutions tillhör Orkla Foods Sverige och adressen till vårt huvudkontor i Malmö är följande:

Postadress:
Orkla Foods Sverige AB
Box 4249
203 13 Malmö

Besöksadress:
Isbergs gata 9B
211 19 Malmö

Fakturaadress:
Skicka helst digital faktura via e-post till invoice.ofs@orkla.com och ange e-postadressen till din kontaktperson som referens.

Det går även att skicka fakturor via vanlig post till följande adress:
Orkla Foods Sverige AB
Att: Referens/kontakt
Box 4512
SE-203 20 Malmö

Orkla House Care in numbers

Employees

750

Turnover in bil. NOK

1,5

Facilities

2

Orkla House Care is 100% owned by Orkla ASA. Orkla House Care is a leading provider of brushes, rollers and other painting tools. Including relevant consumables such as sanding, tape, protection gear and cleaning equipment. The main markets are the Nordic countries, Benelux and the UK. The main proprietary brands are Jordan, Harris, Anza, Spekter, SAM and Hamilton.

Sales are mainly through traditional paint shops and trade merchants. The business has around 750 employees and the total business has a turnover of approximately 1,5 billion Norwegian kroner. Most of the products are self-produced and distributed through Bankeryd in Sweden, and Bromsgrove in the UK. The head office is at Skøyen in Oslo.

Find us

Orkla House Care has facilities and offices in several locations around the world.